fbpx
בית / אחרי לידה / הנקה / יועצת הנקה מוסמכת IBCLC
יועצת הנקה מוסמכת

יועצת הנקה מוסמכת IBCLC

 

מה זו יועצת הנקה מוסמכת IBCLC ?

יש הרבה דברים שניתן לעשות על מנת להגיע מוכנה להנקה ולא רק מוכנה ללידה. נכון, הנקה היא הדרך הטבעית להזנת תינוקות מאז ומעולם אולם דווקא בדורן של אמהותינו, לא היניקו הרבה ואפילו חשבו שלהיניק זה פרימיטיבי ועדיף להזין את התינוק מבקבוק כי הטכנולוגיה בטח מנצחת את חלב האם. אז זהו, שלא, והיום יודעים זאת – חלב האם הינו המזון הטוב ביותר לתינוק האנושי, והטכנולוגיה של תרכובות המזון לתינוקות אפילו לא הצליחה לבודד את כל מרכיביו, שלא לדבר על להצליח לחקות את המוצר עצמו, ואין להתעלם גם מהאריזה..
לפיכך, המלצתי היא לבחור קורס הכנה ללידה שיש בו שיעור שלם (לפחות) המוקדש להנקה ולטיפול בתינוק לאחר הלידה, ומצוין יהיה אם את השיעור הזה תעביר יועצת הנקה מוסמכת שהאותיות IBCLC מופיעות לאחר שמה.

מה זה IBCLC ?

יועצת הנקה IBCLC היא יועצת שלמדה ייעוץ הנקה בקורס בעל דרישות מחמירות ועמדה בדרישות המועצה הבינלאומית להסמכת יועצות הנקה הכוללות לפחות 2500 שעות קליניות, עברה מבחן הסמכה אשר ניתן לגשת אליו רק אחת לשנה ויש לחזור עליו על מנת לחדש את ההסמכה מדי עשר שנים, בנוסף להוכחה על המשך הלימודים אותה על יועצת הנקה מוסמכת IBCLC להוכיח מדי חמש שנים.
או בקיצור – בהנקה, היא המומחית. לא כל מדריכת הנקה או אחות במחלקות השונות (יולדות, תינוקייה) היא יועצת הנקה IBCLC, למעשה ישנן כמה עשרות יועצות הנקה מוסמכות IBCLC בישראל כולה ורק מיעוטן עובדות במסגרת בתי החולים השונים.

ואכן, גם בבית היולדות בו תלדי כדאי לך לבדוק מראש האם יש יועצת הנקה מוסמכת IBCLC ואם כן – מי זו ואיך מגיעים אליה במהלך האשפוז שלאחר הלידה.
כדי לבדוק ולראות שההנקה תקינה תספיק לך גם עין פחות מקצועית, אולם אם משהו לא הולך כדאי להיעזר מיד באשת מקצוע מוכרת.

קבלי רשימה עדכנית לפי בתי היולדות, איפה יש יועצת הנקה IBCLC.

איזור הצפון
"העמק", עפולה – האחות האחראית בפגייה היא יועצת הנקה מוסמכת IBCLC, זמינה במסגרת שעות עבודתה ובהתאם לעומס במחלקה שבאחריותה.
"נהריה הגליל המערבי" – ישנה מתנדבת, סיגל גולן, שהינה יועצת מוסמכת IBCLC, אין יועצת מוסמכת במסגרת בית היולדות עצמו.
"בני ציון", חיפה – ליליאן אוסקץ, יועצת הנקה מוסמכת IBCLC בצוות האחיות בתינוקיה.
"כרמל", חיפה – טלי בן ארי, אחות בפגייה, הינה יועצת מוסמכת IBCLC, זמינה ליולדות במסגרת שעות עבודתה ובהתאם לעומס במחלקתה.
רמב"ם – אירה בר, אחות במחלקת יילודים, הינה יועצת הנקה מוסמכת IBCLC, אירה פנויה להדרכת יולדות על פי עומס העבודה במחלקה.
איזור המרכז
"שיבא", תל השומר – במרכז להנקה ישנן יועצות הנקה מוסמכות IBCLC, המרכז עומד לרשות כל יולדת, בין אם ילדה ב"שיבא" ובין אם לא, אולם רק לאחר השחרור מהאשפוז שלאחר הלידה. בעת האשפוז עומדת לרשות היולדות יועצת מוסמכת IBCLC איריס גורן, אשר נמצאת במחלקה במשרה מלאה המוקדשת לייעוץ בהנקה בלבד.
"אסף הרופא", צריפין – ישנן בחדר לידה 4 מיילדות שהינן יועצות הנקה מוסמכות IBCLC, מסייעות בעיקר בהנקה הראשונית. המיילדות הן – מילה גילוטין (כרגע בחופשת לידה), דגנית לייסט-פסח, עדי רוזנבלט, שירה נעורים קורן. במחלקת יולדות ובתינוקייה אין יועצות מוסמכות כרגע.
"קפלן", רחובות – מזל הרוש, יועצת הנקה מוסמכת IBCLC, עובדת ב-80% משרה במחלקת יולדות ומופקדת בעיקר על הדרכת הנקה.
"בילינסון", פתח תיקווה – ישנה יועצת הנקה מוסמכת IBCLC – ויולן קרסק, זמינה ליולדות במחלקות, לא ברור לי נכון להיום באיזה אחוז מישרה.
"ליס", תל אביב – ישנה יועצת הנקה מוסמכת IBCLC מדי יום (למעט שבת), מתוך צוות הכולל מספר יועצות מנוסות.
"מאיר", כפר סבא – ישנן 2 יועצות הנקה מוסמכות IBCLC – ג‘ניס זאוסמר, האחות האחראית במחלקת תינוקות, וחיה כהן, אחות במחלקת תינוקות. זמינות מאד ליולדות.
"לניאדו" – נתניה – ישנה יועצת הנקה מוסמכת IBCLC – יעל קובלסקי, יעל נמצאת 3 בקרים בשבוע במחלקת היולדות.

איזור הדרום
"סורוקה", באר שבע – ג‘יזל טל רוזן, מיילדת בחדר הלידה, הינה יועצת הנקה מוסמכת IBCLCוזמינה באופן חלקי, בהתאם לעומס בחדר הלידה ובמחלקות.

ירושלים
הדסה עין כרם – ישנה יועצת הנקה מוסמכת IBCLC במרכז להנקה – ג‘רי שיימס, זמינה ליולדות. בימים בהם ג‘רי שיימס אינה נמצאת, ישנה יועצת הנקה מוסמכת במקומה.
הדסה הר הצופים – ישנה יועצת הנקה מוסמכת IBCLC – נינה סליג – האחות האחראית בתינוקייה, זמינה חלקית ביותר בהתאם לעומס במחלקתה. ככלל מחזיקים בהר הצופים בדעה שאין צורך ביועצת מוסמכת אלא בהכשרה של כלל אחיות המחלקה להדרכת הנקה ולכן גם בעתיד לא צפויה יועצת הנקה מוסמכת IBCLC.
"ביקור חולים" – נכון להיום, יועצות ההנקה שעבדו בעבר ב"ביקור חולים" אינן עובדות שם עוד, לא התקבל דיווח על יועצות אחרות במקומן.
"שערי צדק" – ישנו צוות גדול המונה כ-9 יועצות הנקה מוסמכות IBCLC. עידית שטרית, אחות במחלקה ויועצת הנקה מוסמכת, מרכזת את תחום ההנקה באגף יולדות כולו.

בבתי היולדות שאינם מופיעים ברשימה זו אין יועצת הנקה מוסמכת או שלא עדכנו אותי בשינויים.