fbpx
בית / לידה / אפס הפרדה וביות מלא / ביות מלא – מה זה ?
ביות מלא

ביות מלא – מה זה ?

קודם כל מה זה ביות ?

ביות הינה שיטת אשפוז בה האם והתינוק נמצאים יחד באשפוז משותף.
ישנם מספר סוגי ביות הנהוגים בבתי החולים השונים, תוכלו למצוא מידע על הביות הנהוג בכל בית חולים באמצעות מנוע החיפוש.
ביות חלקי – אשפוז משותף בחלק משעות היממה ונפרד בשאר שעות היממה, לדוגמא – התינוק שוהה עם אמו בחדרה במחלקת יולדות לאורך כל שעות היום והערב ומוחזר בלילה לשהות בתינוקייה, או – התינוק שוהה עם האם במחלקת יולדות לפי רצונה והיא יכולה להפקידו בתינוקייה לפי בקשתה בזמן הנוח לה.
ביות מלאאשפוז משותף לאורך כל היממה ללא הפרדה, התינוק נמצא עם אמו בחדרה במחלקת יולדות במשך כל היממה כולל בלילה.
ביות גמיש – אשפוז משותף לאם ולתינוק על פי בחירת היולדת, כלומר – אין הכרח לבחור שיטת אשפוז מראש עם ההגעה מחדר הלידה למחלקת היולדות, אלא ניתן לקחת את התינוק לאשפוז משותף ולהחזירו לאשפוז נפרד בתינוקיה על פי רצון האם וצרכיה במהלך ימי האשפוז של האם והתינוק יחד בבית החולים.

אם כן –
ידוע היום כי האויב הגדול של ההנקה הוא השעון.
אם חשוב לך להיניק, חשוב שתינוקך יקבל את השד על פי דרישתו ולא על פי שעות ההנקה בתינוקייה, או אפילו לא בשיטת "יקראו לך כשהוא בוכה" ;
נכון, יקראו לך כשהוא יבכה.
בתינוקיות מסויימות בחלק מבתי החולים – נגיד, ב"אסף הרופא" או ב"וולפסון", ישתדלו להתקשר אלייך לסלולרי, ובחלקן – למשל ב"כרמל" – אפילו יביאו את התינוק אלייך למחלקת יולדות על מנת לעזור לך בשעות הלילה.
אבל, יקירתי – בכי הוא סימן הרעב המאוחר ביותר שנותן התינוק לכך שהגיע זמן ציצי.
לפני הבכי ישנם סימנים חשובים רבים – התינוק מתחיל להניע את ראשו מצד אל צד, לפתוח את פיו, להוציא את לשונו מפיו ולנוע באי שקט בחפשו את שד האם.

רק לאחר פרק זמן מסוים, שיכול להשתנות מתינוק לתינוק ומארוחה לארוחה, התינוק יפצח בבכי.
מבחינתו, עד לפני מספר שעות הוא לא ידע תחושת רעב מהי, ההזנה דרך חבל הטבור לעולם אינה "הולכת לנוח במחלקה"…

ופתאום התינוק חווה תחושה בלתי מוכרת אשר מבחינתו היא היא "סוף העולם". ואז הוא בוכה – כאילו סוף העולם הגיע, כי מבחינתו זה בדיוק מה שקרה…
ונגיד שעברו עוד מספר דקות עד שהתאחדתם. אולי בדיוק נרדמת, אולי בדיוק היית חייבת לעשות פיפי לפני שאת רצה בפעם העשירית הלילה את הדרך בין המחלקה לתינוקייה, ואולי אפילו, רחמנא ליצלן, לקח כמה דקות לקרוא לך, כי התינוק שלך לא לבד בתינוקייה. קורה.
לחבר לפטמתך תינוק שכבר דקות ארוכות בוכה בחפשו את השד זה הרבה יותר קשה מתינוק שקיבל את הפטמה עם סימני הרעב הראשונים שאותת לך, וגם הארוחה עלולה להיות פחות יעילה. כשהתינוק מתעייף מדקות של בכי, הוא עלול לינוק פחות יעיל (בכל זאת, הוא עוד חדש בעסק, ובעצם –גם את…) ולהירדם טרם עת, והרי לנו מצב מתסכל מאד, את התינוק ואת האימא גם יחד.

ואגב, אמרתי קודם "הולכת לנוח במחלקה"…? איזה לנוח…! כבר פעם עשירית שקוראים לך הלילה מהתינוקייה…
אם התינוק היה לידך, מאד סביר להניח שהיית מיניקה אותו לפי דרישתו, ההנקות היו יעילות יותר ושניכם הייתם נחים הרבה יותר טוב, ועוד לא אמרתי מילה על אימא שסתם שוכבת במיטתה ולא יכולה להירדם כי התינוק שלה רחוק ממנה…
מחקרים מראים שאמא שנמצאת בביות עם התינוק ישנה ביממה אותו מספר דקות בדיוק כמו אמא שהפקידה את התינוק בתינוקיה. לכן למשל בבריטניה ביטלו לגמרי את התינוקיות.

אז – אם תשאלי אותי –
ביות מלא, בטח ביות מלא.

אולי יעניין אותך גם:

ביות מלא

ביות מלא – מה אומרים המומחים

ביות מלא, מה אומרים המומחים ובאילו בתי יולדות יש ביות מלא, חלקי, גמיש או בכלל לא.