fbpx
בית / הריון / בדיקות בהריון / בדיקת דם במקום מי שפיר – NIPT/NIPS
בדיקת דם במקום מי שפיר NIPT

בדיקת דם במקום מי שפיר – NIPT/NIPS

בדיקת דם במקום מי שפיר – NIPT – מה זה?

באנגלית, ראשי תיבות של Non Invasive Prenatal Test – או NIPS – Non Invasive Prenatal Screening – בדיקה לא פולשנית לגילוי תסמונת דאון ותסמונות גנטיות נוספות, כגון טריזומיה 18, טריזומיה 13, טריזומיה 21 ועוד, באמצעות דגימה מדם האם. בפשטות, בדיקת דם במקום מי שפיר NIPT היא בדיקת דם הנלקחת מהאם ומאתרת חומר גנטי השייך לעובר על מנת לאשר או לשלול הפרעות כרומוזומליות כגון תסמונת דאון ותסמונות כרומוזומליות נוספות.

עוד יותר בפשטות, זו בדיקת דם פשוטה שיכולה לחסוך ממך דיקור מי שפיר ובמחיר הזול ביותר בישראל, בלעדי לגולשות האתר.

אם מעניין אותך לבצע הבדיקה, להימנע מדיקור מי שפיר או סיסי שליה ולשלם 2000 ש"ח שלחי לי עכשיו הודעה ואעזור לך.

החשש שלי מדיקור מי שפיר

כשהייתי בהריון, זה היה הסיוט שלי. שאצטרך לעשות מי שפיר. הגישה שלי תמיד היתה, אני אעשה כל בדיקה לא פולשנית שניתן, ובלבד שאוכל להימנע ממי שפיר. אולי זה לא רציונלי, אבל מי שפיר תמיד נראה לי כמו ניתוח קיסרי – משהו שאני פשוט לא יכולה שיקרה לי.
בהריון האחרון שלי הייתי כבר "בגיל". גבולית כזו. על הסף. "בגילך הייתי אומר לבת שלי לעשות מי שפיר", זה משפט ששמעתי לא פעם בהריון השלישי שלי, מרופאים אבל לא רק (ואני פוגשת הרבה רופאים בעבודה שלי, כמו שאת בטח מתארת לעצמך…). ובכל זאת דבקתי בגישה שאומרת, אם אין אינדיקציות אני לא עושה. אם אין אף בדיקה לאורך ההריון שמעוררת חשד כלשהוא, אני לא עושה מי שפיר בגלל הגיל, או בגלל פחדים, פחדים שלי או כאלו שמכניסים לי מהסביבה ובמעקב ההריון.

אפשר גם אחרת

היום, יש בדיקת דם לא פולשנית שסוגרת את הפינה הזאת. בדיקת דם במקום מי שפיר NIPT. בדיקת דם פשוטה שנותנת לך תוצאה בדיוק של בין 98% ל-99%, לתסמונת דאון כמו גם לתסמונות גנטיות נוספות.
אם הבדיקה הזאת היתה קיימת בהריונות שלי, לא הייתי הולכת לעשות אותה – הייתי רצה!!!
נכון, זו בדיקה סטטיסטית, אבל היי, 99% זה ממש מקובל עליי.

המון כסף ?

אגלה לך בסוד, שכשהתחילו לדבר על הבדיקה הזאת לפני כמה שנים, הייתי סקפטית. לא לגבי העניין המדעי. הרי ברור שבמוקדם או במאוחר היו מוצאים דרך לאתר חומר גנטי של העובר בדם של האמא, זה היה רק עניין של זמן. הבדיקה עצמה, לא היה לי כל ספק שאכן בודקת את מה שטוענת שבודקת ואכן מדויקת כמו שטוענת שמדויקת, אבל ישר קלטתי שהנה בא עוד משהו שנשים בהריון ידרשו לשלם עליו המון כסף.
ואכן, לא התבדיתי. מהר מאד נחשפו העלויות, עוד חברה שמציעה את הבדיקה הגיעה לארץ, ועוד אחת, ועוד אחת, וכיום נכון לקיץ 2021, יש שש חברות שמציעות בדיקת דם במקום מי שפיר לא-פולשנית NIPT לנשים בהריון בישראל, נו בטח, הרי ידוע שבישראל נשים עושות המון בדיקות בהריון ומשלמות המון כסף.

ואז נתקלתי בפרופ' אסנת גייפמן-הולצמן

פרופ' גייפמן היא רופאה ישראלית, משלנו, המנהלת מרכז להריון בסיכון, גנטיקה ואולטרה סאונד בפילדלפיה, ארה"ב.
פרופסור גייפמן – הולצמן היא רופאת נשים וגנטיקאית, מומחית בארץ ובארצות הברית ברפואת נשים, רפואת האם והעובר וגנטיקה. למעשה היא הישראלית היחידה שמומחית עם תעודות בשלושת התחומים האלה, אני אומרת לך, האישה היא תופעה.
ופרופ' גייפמן חושבת שאת לא צריכה לשלם למעלה מ-5000 שקלים לבדיקת הדם החלופית למי שפיר.
אותה בדיקת NIPT שעולה לך בין 3800 ל-5800 ₪, יכולה לעלות לך 2000 ש"ח.
 2000 ש"ח (לבדיקה המורחבת בהריון עם עובר יחיד), מאות שקלים פחות מהמחיר המוצע על ידי החברה הזולה ביותר בישראל עד כה, ואלפי שקלים פחות מהבדיקה כפי שהיא עולה בשאר החברות המוצעות בישראל, לרבות "וריפיי" המוצעת על ידי שירותי בריאות כללית.

אז כמה זה עולה?

2000 ש"ח לבדיקה המורחבת
(3000 ש"ח לבדיקה המורחבת בהריון תאומים והריון מתרומת ביצית)

איך זה כל כך זול?

זה לא זול. זה הוגן. זה מה שמשלמות גם מטופלות אמריקאיות על אותה בדיקה, למה שאת תשלמי יותר? את פשוט לא משלמת על – מערך שיווק, משכורות לעובדים, שכר דירה, חשמל, לוגיסטיקה – על כל אלו את לא משלמת, את משלמת על הבדיקה, וזהו.

מה זה כולל?

המחיר כולל לקיחת הדם, משלוח הדגימה לארה"ב למעבדה, קבלת תוצאות הבדיקה ויעוץ גנטי אישי בסקייפ או בוואטסאפ לבחירתך, מפרופ' גייפמן או מיועצת גנטית מנוסה העובדת בפיקוחה של פרופ' גייפמן, לפני הבדיקה או אחריה לפי הצורך, שאת מקבלת כהטבה מיוחדת כי הגעת דרכי.

איך זה עובד?

את שולחת לי מייל, אני מקשרת בינך לבין פרופ' גייפמן, וזהו.
מכאן את בידיים הכי מקצועיות שיש.
תקבלי יעוץ גנטי לפני הבדיקה, תוצאות הבדיקה יגיעו באותה רמת דיוק שבדיקת דם במקום מי שפיר NIPT מצופה להיות – 98-99%, ועל כל מה שתצטרכי תקבלי הסבר מפרופ' גייפמן, מומחית, מקצועית, אנושית.

המלצות? בבקשה:

מספרת רינת, שכבר ניצלה את ההזדמנות המדהימה : "אתמול היה לי ייעוץ גנטי עם פרופ' גייפמן לפני הבדיקה.
הייעוץ היה שונה לחלוטין מכל מה שחוויתי בארץ (וחוויתי).
עברנו על כל העבר המיילדותי והגנטי המשפחתי, היא הסבירה לי דברים שמעולם לא הסבירו לפני כן.
היא גם הסבירה לי את המשמעות האמיתית של הבעיה במקרה שלנו ומה האופציות שעומדות בפנינו.
ביום רביעי יקחו ממני את הדם בתקווה לבשורות טובות
לכל מי שחוששת מעניין המרחק- זה רק מרגיש מקצועי יותר ונכון יותר!"

אולי יעניין אותך גם:

שימור דם טבורי

שימור דם טבורי אינו מחייב חיתוך מוקדם של חבל הטבור, ההנחה בפנים. קראו עוד על רפואה רגנרטיבית ומה עושים כבר היום עם דם טבורי!