fbpx
בית / לידה / תכנית לידה / חיסונים לתינוקות וטיפולים בילוד לאחר הלידה
חיסונים לתינוקות

חיסונים לתינוקות וטיפולים בילוד לאחר הלידה

על פי הנחיות משרד הבריאות, כל תינוק שנולד צריך לקבל :
חיסונים לתינוקות נגד צהבת (הפטיטיס) B בזריקה,
ויטמין K אף הוא בזריקה,
וכן טיפול לעיניים – יש בתי חולים שנוהגים לטפטף לעיני התינוק טיפות עיניים אנטיביוטיות, יש המשתמשים במשחת עיניים אנטיביוטית ויש שמורחים תמיסת פולידין (הדסה עין כרם).


ויטמין K מקובל לתת באירופה בטיפות (מתן אוראלי/פומי).  יש לתת ביום הלידה וכן בגיל שבוע ובגיל ארבעה שבועות. זריקה יש לתת פעם אחת.
גם בארץ ניתן להשיג בבתי מרקחת אמפולות של ויטמין K. על מנת לבקש בבית החולים לתת לתינוק בטיפות לפה, כדאי לברר מראש האם בית החולים בו בחרתם מסכים לכך.

כל האמור מתייחס לתינוקות שלא זקוקים לטיפול או השגחה מיוחדת, לדוגמה, תינוק שנולד לאם סכרתית (סכרת הריונית) מקבל טיפול בהתאם לנהוג בבית החולים בו נולד, על פי רוב מבוצעות מספר בדיקות דם לגלוקוז במהלך אשפוזו.
תינוק שנולד לאם נשאית GBS מטופל אף הוא בהתאם למדיניות בבית החולים הספציפי, הנעה בין מתן גורף של אנטיביוטיקה לכל תינוק שאמו נשאית ל – GBS, דרך לקיחת דם לתרבית והמתנה לתוצאותיה להחלטה על המשך הטיפול ועד טיפול של השגחה בלבד, בהנחה שהיולדת קיבלה אנטיביוטיקה במהלך הלידה (2 מנות).

הנחיות משרד הבריאות מחייבות את בתי החולים אך לא אתכם, ההורים. זכותם של ההורים להחליט על הטיפול שיינתן או לא יינתן לתינוקם שאך נולד.

אולי יעניין אותך גם:

איפה ללדת בחיפה – סקירה מהשטח

מאת הדולה ליאת סלומון במשך השנים שאני מלווה נשים בלידה יצא לי לעבוד כמעט בכל …