fbpx
בית / לידה / סיפורי לידה / לידה אחרי 2 קיסריים

לידה אחרי 2 קיסריים

זה היה די מזמן כשאורנה הגיעה אליי לייעוץ לאחר 2 ניתוחים קיסריים (VBA2C).
היא הגיעה כל הדרך מאיזור באר שבע לפרדס חנה, מאורגנת עם כל המסמכים שביקשתי ועם עוד הרבה ניירת רפואית.

הלידות הקודמות של אורנה לא היו לכאורה קשורות זו לזו והתרחשו גם מבחינה גיאוגרפית על פני כל הארץ, בהתאם לקריירה האקדמית של אורנה, מירושלים לחיפה ומשם כעת לבאר שבע ; בראשונה, מעוניינת ללדת לידה טבעית, התלבטה אורנה בין לידת בית לבין לידה עם אותה מיילדת, כמיילדת פרטית, ב"משגב לדך" שעוד היה קיים אז בירושלים והמתינה בסבלנות 2 יממות עם ירידת מים בטפטוף בשבוע 37. אורנה : "הלידה כאילו המתינה לי שאחליט אם זו תהיה לידת בית או לידה עם מיילדת פרטית בבי"ח…"
הלידה החלה אולם לא התקדמה, ולאחר תהליך ממושך הועברה אורנה לחדר הניתוח.

בלידה השניה, מנועה מלקבל זירוז עקב ניתוח קיסרי בעברה (אחת ההתערבויות היחידות שיולדת VBAC מוגנת מפניה…), המתינה אורנה עד סוף שבוע 42, ללא סימני לידה. הופעלו עליה לחצים אדירים ולבסוף הסתיים גם הריון זה בניתוח קיסרי.
חלומה של אורנה על VBAC נגוז.

לקראת הלידה השלישית, בערך בשבוע 14 להריונה, מגיעה אורנה אליי.
אני מעיינת יחד איתה בכל המסמכים הרפואיים, כולל מחלת רקע ממנה סובלת אורנה.
אורנה עונה על כל שאלותיי, כולל על ההנקות ומשכבי הלידה, ההתאוששות מהניתוחים, ההריונות עצמם והמון שאלות רקע נוספות שלא תמיד ברור למה אני שואלת אבל עולה תמונה ברורה לנגד עיניי.
אני שומעת אותה. היא נחושה ללדת הפעם בלידה נרתיקית, ועם זאת אני מתרשמת שהיא מאד רציונאלית בגישתה ואני יכולה לדבר איתה לגמרי פתוח.
אני מציעה 2 תהליכים טיפוליים אצל מטפלים שאני עובדת איתם ומאמינה בעבודתם, אורנה קובעת עם שניהם מיד לאחר שאני משוחחת איתם, לאחד מהם היא נוסעת ישירות ממני. היא רצינית !

אני מברכת מאד על כך שאורנה הגיעה אליי בשלב כה מוקדם של ההיריון, משום שמרווח הפעילות שלי נפתח ומתרחב כאן, אף כי היולדת הקודמת שהייתה לי אחרי 2 קיסריים הגיעה אליי בשבוע 39 (!!!) וילדה נפלא…
בלידה כמו באהבה, אין חוקים…

בינתיים, בעוד אורנה מתגייסת כולה למשימות שהטלתי עליה, אני מתחילה התייעצויות קדחתניות עם כמה וכמה מנהלי מחלקות, חשוב לי לשמוע את כולם לפני שאני ממליצה המלצה אופרטיבית ללידה.
אף אחד ממנהלי המחלקות הרלבנטיים לקבל את הלידה הזו לא ממש מתלהב בלשון המעטה. ההמלצה המתגבשת אצלי היא לקשר בין אורנה לבין מיילדת בית מסויימת, שתלווה אותה מתחילת הלידה ובמהלכה גם בבית החולים, אמנם לא ניתן למיילדת מחוץ לצוות לקבל את הלידה בפועל אבל עדיין הלידה תהיה בידיים טובות ולא פחות חשוב – מאמינות ביכולתה של אורנה ללדת.

ההיריון מתקדם, אורנה הולכת על ההמלצה שלי ולא נבהלת גם מלנסוע מרחק לא מבוטל, מהדרום לירושלים, כדי ללדת כרצונה.
וזה עובד.
בלידה נרתיקית, לידה טבעית, איטית ולא לגמרי פשוטה, אורנה יולדת. יולדת ! VBA2C !!! לידה נרתיקית אחרי 2 ניתוחים קיסריים, ללא לידה נרתיקית קודמת בעברה. וואו !!!

מאז כבר ילדה אורנה עוד פעם אחת, בלידה נרתיקית ונהדרת נוספת.

אולי יעניין אותך גם:

VBAC טבעי, 4 ק"ג תינוק

סיפור לידה אחרי קיסרי VBAC, תינוק של 4 ק"ג ואמא אחת שעשתה את כל הדרך וקטפה את הפרי המתוק...