fbpx

שיבא תל השומר

תל השומר יולדות

חדש בתל השומר!

לידות עכוז אפילו בלידה ראשונה, בריכת לידה מובנית במרכז הלידה הטבעי! בקרוב סקירה מלאה של כנס הדולות שהתקיים בשיבא ב18 במרץ 2019 מאת הדולה יעל לוי.

כמה לידות? כ-11,000 בשנה
מי המתחרים? ליס – איכילוב, בילינסון, מעייני הישועה

הדולות שמלוות בשיבא תל השומר

אם את מתעניינת בשימור דם טבורי, יש לך דרכי הנחה ענקית בסך 500 ₪, כדי לקבל אותה את רק צריכה למלא פרטייך כאן, ואם את מתלבטת לגבי בדיקת דם במקום מי שפיר אז דרכי את יכולה לבצע אותה באלפי שקלים פחות מהמחיר המקובל בארץ! שלחי לי מייל ואני אקשר אותך לרופאה הבכירה שמבצעת הבדיקה בארה"ב במחיר בלעדי לגולשות "זהר כבר בדקה".

המרכז הרפואי "שיבא" תל השומר ממוקם בתחומה של העיר רמת גן ומשרת אוכלוסייה מאזור המרכז כולו, ומחוצה לו.
"שיבא" תל השומר נמצא סמוך מאד למחלף אלוף שדה שעל כביש גהה. הכניסה הקרובה לחדר הלידה היא הכניסה הראשית של בית החולים הסמוכה לרמת אפעל ולקריית קריניצי.
לבית החולים חניון גדול הן ברחבי בית החולים והן חניון קומות המשולט משער הכניסה. משלמים בשער היציאה סך 20 ₪ ל-24 שעות.
חדר הלידה נמצא סמוך לשער הכניסה, ישנו שילוט למיון היולדות.

ישנם 9 חדרי לידה

לא כולל המרכז ללידה טבעית הכולל 2 סוויטות ללידה טבעית, ב-2018 התרחשו 257 לידות במרכז הטבעי בתל השומר.
חדרי הלידה מרווחים, בכל חדר שירותים ומקלחת או אמבטיה, כורסא נוחה לבן הזוג.
ישנו מסדרון למשפחות המקיף את כל חדרי הלידה.
בני הזוג מוזמנים להביא עימם מוסיקה כרצונם, אביזרי אוירה כגון נרות, כריות או כל מה שגורם להם להרגיש בבית. ניתן לבקש לעמעם אורות, לדבר בשקט או כל בקשה אחרת.
ב"שיבא" מופקדת מיילדת על 2-3 חדרים, בכל משמרת נמצאות לפחות 8-9 מיילדות בחדר הלידה ומיון היולדות אשר בו 6 חדרי קבלה.
בכל משמרת 3 רופאים, רופא בכיר ושני מתמחים.
מאפשרים ליולדת להיות מלווה על ידי מלווים לבחירתה ללא הגבלה (עוד בשורה משמחת מכנס תל השומר לדולות מרץ 2019), תרגישו חופשי להגיע עם הדולה שלכן.

ישנו מרדים הזמין לחדר הלידה כל העת ובנוסף ישנו מרדים בחדר הניתוח הצמוד לחדר הלידה.
הוצאת בן הזוג בעת ביצוע האלחוש האפידוראלי תלויה ברופא המרדים.
גמישים לרצון היולדת מבחינת עיתוי ביצוע האלחוש אולם אין מתקבלת יולדת לחדר הלידה אם אינה בלידה פעילה, פתיחה של כ – 3.5 ס"מ.
כ-60% מהלידות תחת הרדמה אפידוראלית. כדאי להביא תוצאות עדכניות של ספירת דם על מנת לקבל אפידורל.
ישנה מרפאת ייעוץ הרדמה טרום לידה המיועדת לנשים עם בעיות שיכולות למנוע קבלת אפידורל כגון רגישות לחומרי הרדמה, בעיות אורטופדיות, הייעוץ ניתן בפגישה ללא תשלום עם טופס 17.

קבלת ומיון היולדות בחדרי בדיקה פרטיים, היולדת יכולה להיות מלווה בבן זוגה בתהליך הקבלה.
כמדיניות מעדיפים ביצוע חוקן אך מכבדים יולדת שאינה מעוניינת בכך.
לא חובה עירוי, מסכימים לפתיחת וריד בלבד.
ניתן לבקש בתכנית הלידה כל בקשה ומשתדלים להיענות, מכירים ומכבדים תכניות לידה כתובות וכן בקשות לשינוי במהלך הלידה. קיים פרוטוקול לידה טבעית בחדרי הלידה הרגילים בתל השומר, שיכול לתמוך בך אם לא נכנסת למרכז הלידה הטבעי.
לא כל כך מתאפשר להחליף מיילדת במהלך הלידה אך משתדלים שתהיה התאמה בין היולדת למיילדת המופקדת עליה.
מאפשרים ליולדת בסיכון נמוך לשתות ולאכול אוכל קל לפי רצונה, במהלך הלידה.
אין בעיה להישאר עם בגדים מהבית אם היולדת אינה מעוניינת להחליף לחלוק בית החולים.
פתוחים לרצון היולדת בכל הקשור לתנוחות לידה.

ניתן לבקש מראה גדולה למי שמעוניינת להיעזר בה בשלב הלחיצות, יש להם מראה עגולה וגדולה המוצבת על גלגלים וניתנת להתניידות מחדר לחדר, המיילדת מביאה אותה בשמחה לבקשת היולדת.
כעקרון, ב"שיבא" חותכים את חבל הטבור ללא השהייה, ניתן לבקש להשהות את חיתוך חבל הטבור.
נותנים פיטוצין לכיווץ הרחם לאחר הלידה לעירוי או לשריר, המיילדת מיידעת את היולדת על מתן החומר, ניתן לבקש לא לקבל את החומר.
מבצעים איסוף דם טבורי לבנק הציבורי בימים א' עד ה' בשעות הבוקר בלבד ובהסכמת היולדת, איסוף דם טבורי באופן פרטי הינו לבחירת הזוג, יש הטבה ל"טבורית" דרך מועדון היולדות.

כמדיניות, ירדו בשנים האחרונות בשיעור חתכי החיץ אולם עדיין מדובר בשיעור אפיזיוטומיה יחסית גבוה, למעלה מ-15%.
במהלך הלידה ניתן לבקש מהמיילדת לעסות את איזור החיץ בשמן.
משתמשים לשיכוך כאבים בפטידין (=טשטוש) ובאפידורל.
לרשות היולדות כדורים פיזיוטרפיים, בכל החדרים יש מקלחת או אמבטיה, עיסוי, רטיות חמות.
כמדיניות נוהגים ב"שיבא" ניטור רציף (ממושך), אם הניטור תקין ניתן לבקש להפסיק הניטור לפרקי זמן קצרים על מנת לגשת לשירותים, להשתמש במקלחת.
אין ניטור אלחוטי (יש שני מכשירי מוניטור אלחוטי בדרך, עבור החדרים הרגילים. נעקוב.)
מעדיפים לנטר במיטת הלידה.
המוניטור בחדרי הלידה מחובר למחשב מרכזי המאפשר למיילדות לראות את תוצאות הניטור של האם והעובר מתחנת האחיות וממקומות נוספים ברחבי חדר הלידה, גם ללא שהייה פיסית בחדר.

הסתיים השיפוץ במרכז הלידה הטבעי!! מהיום כבר לא צריך להביא בריכת לידה – כי יש אחת בנויה בתוך החדר בה ניתן ללדת לידת מים!!

המרכז ללידה טבעית בתל השומר מופרד מחדר הלידה ובו שתי סוויטות מרווחות המיועדות ללידה טבעית של נשים בריאות עם הריון תקין לחלוטין.
בכל סוויטה יש מיטה זוגית, שירותים, מקלחת מרווחת, אמבטיה ייעודית ללידת מים, מטבחון והרבה מקום, מהמסדרון של חדרי המרכז ניתן לצאת החוצה לגינת בית החולים.
ליולדות במרכז הלידה מוצמדת מיילדת המתחלפת בכפוף להחלפת המשמרות הרגילה בחדר הלידה אך בעת שהיא נמצאת שוהה רק עם היולדת במרכז ללידה טבעית. מיילדות אלו הן בעלות אוריינטציה ללידה טבעית. בכל משמרת יש מיילדת אחת בכוננות להכנס למרכז, כך שבפועל יש חדר אחד זמין. סיורים נערכים במרכז לידה פעמיים בשבוע. יש צורך בהרשמה מוקדמת לסיור. אפילו מוקדמת מאד, הייתי אומרת. אל תיזכרו בשבוע 35.

כדאי לדעת שלאחר לידה במרכז הלידה אפשר לעבור ישירות למלונית לאחר 6 שעות מהלידה. אם עוברים למחלקה, נשארים 4 שעות במרכז הלידה עד המעבר.
במרכז הלידה הטבעית, כ-23% העברות לחדר רגיל, 3% אפיזיוטומיה וכ-3% קיסרי.

חדר המרכז הטבעי לאחר השיפוץ:

צילום: קרן גרנות

לידות מיוחדות

חזקים בלידות תאומים – ב-2018 קיבלו 516 לידות תאומים, מתוכן 195 נרתיקיות, מתוכן ב-102 התאום השני היה במצג עכוז.
בירידת מים אין נהוגה ב"שיבא" "מדיניות שמרנית" אולם ניתן לבקש להמתין עם זירוז, להימנע מבדיקות פנימיות עד כמה שניתן בכפוף למעקב. אם הראש מבוסס מאפשרים תנועתיות ליולדת.
כ-27% מכלל הלידות ב"שיבא" הם ניתוחים קיסריים.
מתוכם פחות מ-1% – בקשה אימהית, ללא סיבה רפואית, וכ-2.5% עקב בקשה אימהית לאחר ניתוח קיסרי בעבר.
ניתן להירשם ל"קיסרי טבעי" – ניתוח קיסרי מוזמן מראש בנהלים ידידותיים לאם ולתינוק, כולל "עור לעור", הנקה בחדר הניתוח ועוד. יש לפנות למועדון היולדות ולדבר עם חביבה.
הנקה לאחר ניתוח קיסרי בדרך כלל מתרחשת רק עם הגעת היולדת למחלקה אך ניתן לבקש להיניק עוד בחדר ההתאוששות. ניתן לבקש לשהות עם התינוק בביות לאחר ניתוח קיסרי.
בניתוח אלקטיבי, כדי להתלוות ליולדת במהלך הניתוח, על בן הזוג להשתתף במפגש הכנה לניתוח המתקיים במרפאה הטרום ניתוחית בימים א' ב' וד' בשעה 15:00, בניתוח חירום לא ניתן לבן הזוג להתלוות ליולדת.

מאפשרים לידות וגינאליות אחרי ניתוח קיסרי קודם VBAC, בתלות בסיבת הניתוח הקודם, לאחר בדיקה של הנתונים האישיים של היולדת והחתמה על טופס הסכמה מדעת ללידה נרתיקית.
על פי רוב משתדלים לא ל"זרז" בלידה אחרי קיסרי אך כל מקרה נשקל לגופו.
אחוזי ההצלחה דומים לממוצע הארצי כ-65%.
מאפשרים ללדת וגינאלית אחרי 2 ניתוחים קיסריים קודמים – ב-2018 בוצעו 38 לידות נרתיקיות אחרי שני קיסרי קודמים VBA2C.
מאפשרים ללדת בלידה וגינאלית תינוק במצג עכוז אפילו בלידה ראשונה!
יולדת עם סוכרת הריונית המאוזנת באמצעות דיאטה בלבד תקבל התייחסות כלידה רגילה. כדאי לזכור, ב"שיבא" כל לידה מנוטרת באופן רציף, אך כל יולדת יכולה לבקש להתנתק מהניטור כדי להתקלח, למשל, וכך גם יולדת עם סוכרת הריונית מאוזנת דיאטה.
לאחר הלידה יבצעו לתינוק בדיקות דם לגלוקוז ויטפלו בהתאם, התינוק יוכל לשהות עם האם בביות לפי בחירתה במידה שאינו זקוק להשגחה בתינוקייה, כלומר בתלות בתוצאות בדיקות הדם שלו.
לאם נשאית GBS נותנים אנטיביוטיקה בלידה מנה אחת לווריד כל 4 שעות.
אם האימא הספיקה לקבל 2 מנות כאלו במהלך הלידה, לוקחים לתינוק בדיקת דם ולפי תוצאותיה מחליטים על מתן אנטיביוטיקה, התינוק יכול לשהות בביות עם האם.

אחרי הלידה

מי שמעוניינת בכך מיניקה בחדר הלידה ושוהה עם התינוק בחדר הלידה כשעתיים לאחר הלידה.

הדרכה להנקה ניתנת ב"שיבא" באופן קבוצתי ופרטני על ידי יועצת הנקה מוסמכת וכמו כן על ידי אחיות המחלקות יולדות ויילודים, שרובן עברו קורס בהנקה.
כמו כן בשיבא פועל מרכז הנקה המופעל על ידי יועצות הנקה מוסמכות IBCLC.
במסגרת מועדון היולדות "שיבא בייבי" פועל מרכז להנקה ובו יועצות מוסמכות IBCLC, ניתן לפנות למרכז ההנקה רק לאחר השחרור מהאשפוז.
לא ניתן ב"שיבא" להביא יועצת הנקה חיצונית במהלך האשפוז.

ב"שיבא" היתה נהוגה עד 2016 הפרדה בת 6 שעות בין האם לתינוק, במהלכה התינוק נלקח, אפשרי על ידי האב, לחימום במחלקת יילודים.
הפרדה זו היתה לאחר שעה בחדר הלידה בה שהו האם והתינוק יחד.
הפרדה זו בוטלה – לאחר שעתיים בחדר הלידה, התינוק ומלווה (אבא בדרך כלל) ניגשים לבדיקת אחות בתינוקיה, בדיקה שמטרתה לוודא כי מדובר בתינוק בריא (בסיכון נמוך) אשר לא זקוק להשגחה מיוחדת. בתום בדיקה זו (בת חצי שעה עד שעה) התינוק חוזר לאמא. בדיקת רופא ילודים תבוצע בהמשך, בקריאה טלפונית לזימון התינוק לבדיקה. התינוק לא ישהה עוד ב"גרילר" בניגוד לרצון ההורים או ימתין לבדיקת רופא בתינוקיה. בקרוב מאד (פברואר 2016) יערכו בדיקות הרופא לתינוקות ליד מיטת האם, בנוכחות ההורים. הללויה!!!

ניתן לקחת את התינוק לביות מלא, אפשרי חצי ביות – עד 21:00 וכן ניתן לשנות דעתכן במהלך האשפוז.
ב"שיבא" ישנן 2 מחלקות יולדות ובהן חדרים לשתיים או שלוש יולדות וכן חדרים לארבע או חמש יולדות הממוקמים במרכז המחלקות – סמוך לתחנות האחיות, ומיועדים לנשים הזקוקות להשגחה מוגברת כגון נשים אחר ניתוח קיסרי.
לכל שני חדרים רגילים יש שירותים ומקלחת אחת.
ניתן להזמין מראש אוכל צמחוני או אוכל עם כשרות מיוחדת.

התינוקייה פתוחה להורי התינוקות כל שעות היום והלילה למעט בשעות ביקור הרופאים.
ב"שיבא" פועלת מלונית "שיבא בייבי", הנמצאת קומה מעל מחלקת היולדות.
במלון חדרים פרטיים הכוללים : חדר אמבטיה, מטבחון, מקרר, טלוויזיה, פינת טיפול בתינוק, כורסת הנקה ופינת אירוח. חדרי המיני סוויטה והסוויטות מרווחים יותר ובהם פינת אוכל ובפינת האירוח ספה הנפתחת למיטה כפולה.
ב"שיבא בייבי" תינוקייה המאוישת על ידי אחיות מהמרכז הרפואי "שיבא", בתיאום עם הצוות ניתן לקחת את התינוק לחדר היולדת או להשאירו בתינוקייה לפי רצון האם. מתקיימת בדיקת רופא יילודים ורופא נשים מדי יום וניתן גם לקבל הדרכה בהנקה וטיפול בתינוק.
בן הזוג יכול לשהות עם היולדת במלונית על בסיס לינה וארוחת בוקר וכן ילד נוסף ללא תשלום.
העלייה (מעבר) למלונית היא 12 שעות לאחר לידה רגילה, 24 שעות לאחר לידה מכשירנית ו – 48 שעות לאחר לידה בניתוח קיסרי, כמו כן הקבלה במלונית מתבצעת עד השעה 22:00 מדי ערב כך שאם הלידה הייתה לידה רגילה אולם התרחשה אחרי השעה 10 באותו בוקר לא ניתן יהיה לעלות למלונית אלא למחרת.
עלויות שהייה במלונית כדאי לבדוק באתר המלונית.
לא ניתן לשריין מראש את סוג החדר (רגיל, מיני סויטה או סויטה).
כעקרון, אשפוז לאחר לידה רגילה ב"שיבא" הינו ל – 40 – 48 שעות.

ניתן כמובן להשתחרר שחרור מוקדם בחתימה על טופס הסרת אחריות.
מכבדים את רצון ההורים לא לחסן להפטיטיס B, האב יכול ללוות את התינוק לתינוקייה לאחר הלידה ולהיות נוכח בעת בדיקת רופא היילודים.
ב"שיבא" פועל מועדון היולדות "שיבא בייבי".
תקופת החברות במועדון תל השומר יולדות הינה לשנה, חברות המועדון זכאיות למיני הנחות והטבות המשתנות מעת לעת כגון הנחה במלונית "שיבא בייבי", הנחות ברשת "שילב", כדאי להתעדכן במועדון על ההטבות הרלבנטיות לתקופת חברותכן.
מועדון היולדות מפעיל קורסי הכנה ללידה, קורסים ייעודיים להכנה ללידת תאומים, סדנת הכנה להנקה המועברת על ידי יועצת הנקה מוסמכת מהמרכז להנקה בשיבא, ייעוץ עם מיילדת לקראת הלידה ועוד.
ניתן לבצע במהלך ההיריון מגוון בדיקות, בדיקות גנטיות, בדיקות US, דיקור מי שפיר, מעקב הריון עודף, בדיקת דם לחלבון עוברי ועוד.
אישה שביצעה ב"שיבא" 2 בדיקות גנטיות ומעלה, או דיקור מי שפיר, או סקירת מערכות זכאית לחברוּת במועדון היולדות ללא תשלום.
סיורים ללא תשלום אך בהרשמה של כחודש מראש באמצעות מועדון היולדות 03-5303000.
הסיורים מודרכים על ידי מיילדות מצוות חדר הלידה, אורכים כשעה וחצי ומקיפים את חדר הלידה, מחלקות היולדות, התינוקייה והמלונית.
פרסונל :
מנהל תל השומר יולדות ואגף נשים פרופ' איל סיון, מנהלת חדר הלידה דר' אורית מורן.
המיילד האחראי בחדר הלידה הוא משה ברין יוסף, ביילודים גלית אוליאל, ביולדות א' אחראית תמר ארגמן וביולדות ב' זהבה שיף.
שעות ביקור :
בן הזוג יכול לשהות עם היולדת בכל שעות היום אך בלילה רק בחלק מהמחלקות.
אורחים – בשעות הבוקר אין ביקורים, שעות הביקור – 11:00 – 13:00 ו- 16:00 – 21:00

אולי יעניין אותך גם:

בילינסון יולדות

בילינסון

בבילינסון התחלפו בשנה האחרונה גם מנהל חדר הלידה וגם מנהל מחלקת נשים ויולדות, בואו נראה מה יקרה. בינתיים, יש חדר טבעי חינמי, מקדמים את לידות העכוז ומהווים אופציה טובה גם ל-VBAC.