fbpx
בית / איפה ללדת / בתי חולים בצפון / המרכז הרפואי לגליל
יולדות נהריה
נהריה מחלקת יולדות. צילום: דוברות המרכז הרפואי לגליל.

המרכז הרפואי לגליל

המרכז הרפואי לגליל מול הסטטיסטיקות הארציות

ניתוחים קיסריים

חתך חיץ

הצלחה ב-VBAC

אפידורל

המרכז הרפואי לגליל נמצא בנהריה על כביש 89 בין צומת נהריה לצומת כברי, ונותן שירות לכל תושבי נהריה, הגליל המערבי, מגיעים ללדת בו גם מהקריות.
ממוקם בפאתי העיר נהריה, גישה נוחה מכביש 89 ומכביש 4. החניה היא בחניון ביה"ח, התשלום בקופה הממוקמת לפני היציאה מביה"ח סך 20 ₪, כאשר ניתן להיכנס תוך קידוד בקופה במשך יממה עם אותו הכרטיס כרב יומי. בקופה זו ניתן לקנות מנוי שבועי או חודשי לחניון ביה"ח. לחדר הלידה – עוברים את הבידוק הביטחוני, מול השער, פונים ימינה לחדר לידה ולמחלקת יולדות, יש שילוט המכוון אל הבניין החדש של אגף נשים ויולדות.
כמה לידות? כ-5000 בשנה
מי המתחרים? בתי החולים בחיפה

מיד תקבלי בצורה מרוכזת ומפורטת את כל המידע על לידה בנהריה הגליל המערבי, מענה לכל השאלות שיש לך, האם אפשר לבוא עם דולה, מי הדולות המלוות בנהריה, האם יש ביות מלא ויועצות הנקה וגישה ללידה טבעית ומוניטור לסירוגין ושחרור מוקדם והכל, מבטיחה! הכל בדוק, מעודכן ומוגש לך באהבה.
רגע לפני שאת צוללת לכל המידע שאת צריכה, רציתי לשאול, אם ילדת כבר בנהריה, איך היה לך?
את מוזמנת לשתף סיפור לידה או חוויה מהלידה, לפרגן למיילדת או להעביר ביקורת בונה, ממש כאן בתחתית הדף. אם יש משהו שחשוב לך ואין אותו בנהריה, את מוזמנת לכתוב גם או לשלוח לי מייל.
ועוד שני דברים קטנים. אם את מתעניינת בשימור דם טבורי, יש לך דרכי הנחה ענקית בסך 500 ₪, כדי לקבל אותה את רק צריכה למלא פרטייך כאן, ואם את מתלבטת לגבי בדיקת דם במקום מי שפיר אז דרכי את יכולה לבצע אותה באלפי שקלים פחות מהמחיר המקובל בארץ! שלחי לי מייל ואני אקשר אותך לרופאה הבכירה שמבצעת הבדיקה בארה"ב במחיר בלעדי לגולשות "זהר כבר בדקה".

פרסונל :
מנהל מחלקת נשים ויולדות הוא פרופ' יעקב בורנשטיין, מנהל חדר לידה, ד"ר אולג שניידר, מנהלת היחידה להיריון בסיכון, ד"ר מאיה וולף, מנהל היחידה לאולטרא סאונד מיילדותי, פרופ' מרואן עודה, מנהלת מחלקות תינוקות ופגיה, ד"ר ורד פליישר-שפר, אחות אחראית חדר לידה, שרי נהיר-בידרמן, אחות אחראית יילודים, עפרה אבירן, אחות אחראית פגיה, שרה דרור, אחות אחראית מחלקות יולדות, אתי פרץ.
לא קיים מועדון יולדות. מקיימים קורסי הכנה ללידה כולל סיור, בהדרכת מיילדות מצוות חדר לידה. הרשמה בטלפון – 04-9107583 (זימון תורים).
סיור לחדר הלידה ניתן לתאם בהרשמה דרך חדר לידה ב-04-9107728, הסיורים מתקיימים פעמיים בשבוע. קיים גם סיור ייעודי לזוגות ההולכים לניתוח קיסרי, אפשרות בן הזוג להתלוות ליולדת בניתוח מותנית בהשתתפות מוקדמת בסיור זה.

נהריה מחלקה חדשה לנשים
נהריה מחלקה חדשה לנשים צילום: דוברות המרכז הרפואי לגליל.

בנהריה 12 חדרי לידה

המתחם החדש לנשים ויולדות ממוגן נגד ירי קונבנציונאלי ולא קונבנציונאלי. בכל חדר לידה מיטה מיוחדת ומתכווננת, טלוויזיה, מקלחת ושירותים פרטיים, כורסאות ישיבה, WI-FI לגלישה חופשית. ישנו מסדרון מלווים עם כורסאות המתנה.
חדש בנהריה נפתח החדר הטבעי. פעילות החדר הטבעי מרוכזת על ידי המיילדת רוני טנא כהן, ללא מיילדת פרטית אך בהתכוונות מלאה להתאים המיילדת לגישה הטבעית המתבקשת, בזמן אמת. יש להירשם מראש אצל רוני 054-4556533 .
כשיולדת נמצאת ב"שלב הלחיצות" נוהגים לתלות שלט על הדלת המסמן לא להיכנס, כולל הצוות, כך שמי שנמצא עם היולדת בשלב הזה הינו רק הרלוונטי באותו רגע, על פי רוב המיילדת בלבד.
קיים גם שלט המסמן "אפידורל" כדי שהמרדים יידע איפה נמצאות המטופלות שלו ולא ייכנס לחפשן בחדרים אחרים.

מיון יולדות כולל 7 מיטות וכן יש יחידת השהייה עם שש מיטות. מיילדות נמצאות בכל היחידות.
בנוסף פועלת מרפאת "מעקב נשים הרות" (NST) הפתוחה חמישה ימים בשבוע בין השעות 8:00 ל-14:00 ובה נמצאים מיילדת ורופא / רופאת נשים.

במשמרות הבוקר עובדות 7 מיילדות. 3 בחדרי הלידה, 2 מיילדות בקבלת יולדות (מיון יולדות) ואחת ביחידת ההשגחה, כל המיילדות עובדות בגיבוי זו לזו.

בנהריה מאפשרים להכניס 2 מלווים לחדר הלידה לפי רצון היולדת, המלווים יכולים להתחלף ביניהם. מאפשרים כניסת תומכות לידה לבחירתה החופשית של היולדת, לאחר שקיבלה הסבר מהצוות על ציפיות הצוות מתומכת הלידה, וחתמה על כך.

יש מרדים זמין בחדר הניתוח הצמוד לחדר הלידה. גמישים לפי רצון היולדת למתן האפידורל מוקדם או מאוחר במהלך הלידה, מוציאים את בן הזוג בעת ביצוע הזריקה האפידוראלית.
קבלת יולדות היא במיטות מופרדות בוילונות, מתאפשר לבן הזוג להיכנס עם היולדת. מבצעים בקבלה בדיקות שתן, לחץ דם, מוניטור, חום, הערכת משקל, בדיקה פנימית ופתיחת וריד.
מאפשרים הגעה עם תכניות לידה כתובות, מאפשרים מפגש עם מיילדת טרום הלידה להכנת תכנית לידה. סובלניים לבקשות להתאמת המיילדת.
ניתן ליולדת לאכול או לשתות בלידה לפי רצונה.
יולדת המעוניינת להישאר בבגדיה ולא להחליף לחלוק בית חולים – ניתן.
תנוחות הלידה לפי רצון היולדת.
חיתוך חבל הטבור לפי רצון היולדת.
כרוטינה נותנים ליולדת לאחר הלידה פיטוצין לכיווץ הרחם, נותנים בזריקה לשריר, זכותה של היולדת לסרב לקבל החומר.
מבצעים בנהריה איסוף דם טבורי לכל החברות הפרטיות לפי בחירת היולדת.

כמדיניות משתדלים לא לבצע חתך חיץ, שיעור אפיזיוטומיה כ-14.5% מהלידות.
בנהריה משתמשים בגז צחוק (נייטרוס אוקסייד), פטידין, אפידורל.
שיעור אפידורל כ – 50%.

המיילדות משתמשות בכל השיטות המשלימות לשיכוך כאבים טבעי, יש כדורי פיזיו', 3 מקלחות לרשות היולדות.
מאפשרים ניטור לסירוגין וניטור שלא בשכיבה במיטה, יש מוניטור אלחוטי.

נהריה מחלקת יולדות 1
נהריה מחלקת יולדות. צילום: דוברות המרכז הרפואי לגליל.

לידות מיוחדות

יולדת המגיעה עם ירידת מים מושכבת במיטה מחשש לצניחת חבל טבור.

בנהריה שיעור הקיסרי כ – 25%. גבוה בהרבה מהממוצע הארצי.
ניתן לבקש ניתוח קיסרי ללא הוריה רפואית, בן הזוג יכול להתלוות ליולדת בניתוח אלקטיבי במידה והשתתף בסיור מקדים. בניתוח חירום לא מאפשרים לבן הזוג להיכנס, היולדת מלווה על ידי מיילדת המוצמדת לה ונמצאת איתה כל העת.
מאפשרים ליולדת לנסות לידה וגינלית לאחר ניתוח קיסרי קודם VBAC.
הטיפול ביילוד בלידה עם סוכרת הריונית מאוזנת בדיאטה – בדיקת גם לגלוקוז שעה אחרי הלידה, וכל שעה עד 3 ערכים תקינים. המשך המעקב כולל 3 בדיקות ביום – אחת למשמרת, מעקב זה לא מונע הנקה – נוקטים בכלכלה מוקדמת רק אם האם אינה מיניקה או שההנקה אינה תקינה.
לאם נשאית GBS נותנים אנטיביוטיקה בלידה – מנה אחת לווריד כל 4 שעות. אם האימא הספיקה לקבל 2 מנות כאלו במהלך הלידה – לוקחים לתינוק בדיקת דם וממתינים לתוצאות על מנת להחליט על צורך באנטיביוטיקה.
זוגות המגיעים מלידת בית מחויבים באשפוז 12 שעות, הצגת השליה, בדיקת רופא נשים.

אחרי הלידה

ביות (ROOMING – IN ) בלידות מיוחדות – כעקרון רק פוטותרפיה מונעת ביות בנהריה.
הנקה בחדר לידה – מי שמעוניינת בכך מיניקה בחדר הלידה ושוהה עם התינוק בחדר הלידה כשעתיים לאחר הלידה.
יש הדרכה להנקה מדי יום הן על ידי אחיות המחלקה והן על ידי מתנדבות. ישנה יועצת הנקה מוסמכת IBCLC המתנדבת בנהריה פעם בשבוע. משתדלים לעודד רצון האם להנקה בלעדית ללא מתן תוספות.
אין בצוות ביה"ח יועצת הנקה מוסמכת IBCLC, ישנה יועצת המתנדבת פעם בשבוע במחלקת היולדות.
ניתן להיעזר ביועצת הנקה חיצונית לבחירת היולדת.
לאחר השעתיים הראשונות בהן שוהים האם והתינוק יחד בחדר הלידה, יכול האב להתלוות לתינוק לבדיקת רופא היילודים בתינוקיה ולהחזירו לאם.

הנהיגו שיטת ביות מלא שניתן לקיים בכל חדרי מחלקת יולדות.
ישנן שתי מחלקות יולדות א' ו-ב' כל אחת בקומה נפרדת במבנה חדש ומרווח המשתרע על פני 10,000 מ"ר . חדרים בודדים וזוגיים בלבד. בסה"כ בשתי המחלקות 68 מיטות אשפוז. בכל חדר מקלחת, טלוויזיה, כורסת מנוחה ומיטה מתכווננת. לכל מחלקה צמודה מחלקת תינוקות (א' ו-ב'). בכל מחלקה חדר אוכל עם מזנון בחירה ליולדות.
אם היולדת נמצאת בחדר לבד בן הזוג יכול לשהות עימה כל שעות היום והלילה באישור האחות האחראית. במחלקה מתקיימת פעמיים בשבוע סדנת עיסוי תינוקות המועברת על ידי מרפאה בעיסוק מצוות המרכז הרפואי.

במרכז הרפואי לגליל אין אפשרות להתאשפז באופן פרטי.
היולדת יכולה לחתום על טופס מתאים ולהשתחרר מאשפוז שחרור מוקדם כרצונה.
בנהריה יש לחתום על החיסונים והטיפולים לתינוק אותם רוצים לבצע. כדאי לדעת, בחדר הלידה מחלקים טופס הסכמה אשר אם יהיה חתום כולו, לא יקראו להורים לנוכחות בבדיקות או טיפולים לתינוק לכן חשוב לבקש זאת בנפרד.
מקפידים על שעות הביקור :
בן הזוג – כל יום עד 22:00, ביקורי אורחים – 12:00 – 14:00, 16:00 – 20:00.

נהריה תינוקייה
נהריה תינוקייה. צילום: דוברות המרכז הרפואי לגליל.

 

אולי יעניין אותך גם:

איכילוב יולדות

ליס איכילוב

לידה בליס, איכילוב, בלב תל אביב, זה בעיות חניה אבל אפידורל כמה שאת רוצה, מלונית מפוארת, תמיכה בהנקה ואפילו דולות.