fbpx
בית / הריון / בדיקות בהריון / שימור דם טבורי

שימור דם טבורי

גילוי נאות: במשך שנים, מתוך הנחה מוקדמת ששימור דם טבורי כרוך בחיתוך מיידי של חבל הטבור, וכן מתוך רצון להמתין שמידע נוסף ייאסף לגבי התועלות האפשריות משימור דם טבורי, "ישבתי על הגדר" בסוגיה הזו.
כיום, אני חושבת שהתועלות משימור דם טבורי מתקדמות ומוכיחות עצמן ולכן ניגשתי לבדוק את הנקודה השנייה, והיא האם שימור דם טבורי מחייב חיתוך מוקדם ומיידי של חבל הטבור, דבר שאני אישית העדפתי בלידות ילדיי להשהות.
משהתברר לי כי אין כל חובה לחתוך מיד את חבל הטבור אם רוצים לשמור את דם חבל הטבור, ירדתי חגיגית מהגדר.
אני חושבת ששימור דם טבורי הוא סוגיה שעל כל זוג הורים לכל הפחות לבדוק, לקראת הלידה, ולכן פניתי לחברת "טבורית", חברה ותיקה ובעלת ניסיון רב בשימור דם חבל הטבור, כדי לשאול אותם עבורכם את השאלות החשובות. ***עדכון ספטמבר 2021 – נכון לכרגע, לא מתבצע איסוף דם טבורי לשימור***

דם טבורי: למה כולם מדברים על שימור דם חבל הטבור?

לפני כ-25 שנה גילה המדע מקור חדש, חבל הטבור, להפקת תאי גזע שעד אז הופקו בעיקר ממח עצם.
התגלה שהדם הנותר בחבל הטבור בסיום הלידה עשיר בתאי גזע ראשוניים, איכותיים, צעירים ונקיים מזיהומים. המשמעות היא שדם זה יכול לשמש כתחליף משופר להשתלת מח עצם ולטיפול וריפוי כ-80 מחלות. תאי גזע מדם טבורי מתאימים ב-100% לתינוק ובסבירות גבוהה גם להוריו ואחיו. ניתן להקפיא אותם ולשמור בבנק דם טבורי עבור שימוש עתידי לשנים רבות קדימה.

השהיית חיתוך חבל טבור ואיסוף דם טבורי: אפשר גם וגם!

איסוף דם טבורי הוא תהליך פשוט, קצר ובטוח הנמשך 2-4 דקות בלבד.
האיסוף מתבצע על ידי המיילדת או הרופא לאחר ניתוק התינוק מחבל הטבור. ניתן לאסוף ולשמור דם טבורי בכל לידה, גם בלידות קיסריות או מרובות עוברים.
השהיית חיתוך חבל הטבור במספר דקות אינה מזיקה ואינה מפריעה לאיסוף הדם הטבורי מהסיבות הבאות:
· איכות מנת הדם הטבורי נקבעת על-פי מספר תאי הגזע במנה, ולא על-פי נפח או כמות הדם במנה.
· השהיית חיתוך חבל הטבור אינה מקטינה את מספר תאי הגזע במנת הדם הטבורי שתיאסף.
ב"טבורית", במידה והמנה שנאספה לא הגיעה לסף מינימלי נדרש של מספר תאי גזע, היא לא תוקפא, וההורים יקבלו החזר כספי עד השקל האחרון!

שימוש בדם טבורי עצמי: הטיפולים החדשניים כבר כאן

פוטנציאל חשוב נוסף של דם טבורי הוא בתחום הרפואה הרגנרטיבית – ריפוי ושחזור רקמות פגועות. הכיוונים המרכזיים היום הם שיתוק מוחין (CP), סכרת נעורים, פגיעות מוחיות אצל ילדים ואפילו אוטיזם. מאות השתלות של דם טבורי עצמי (שנאסף בלידה של אותו ילד) כבר בוצעו בילדים חולי CP במסגרת ניסוי קליני מאושר FDA שמתקרב בימים אלה לסיומו בארה"ב. חמישה ילדים ישראלים הסובלים משיתוק מוחין יצאו לארה"ב במהלך השנה האחרונה לקבלת טיפול במסגרת הניסוי. גם במחלות אחרות המטופלות במסגרת רפואה רגנרטיבית, רק ילדים שיש להם מנת דם טבורי שנשמרה בלידתם בבנק משפחתי יוכלו לקבל את הטיפול.

מדוע צריך ביטוח דם טבורי?

במידה שיהיה חלילה צורך להשתמש בדם טבורי לצורך טיפול, תזדקקו לכסף רב: מימון ההשתלה, התשלומים לרופאים, לעתים גם טיסה לחו"ל. חשוב ללוות את שימור הדם הטבורי בפוליסת ביטוח מקיפה, כדי שתהיו מכוסים גם מבחינה כלכלית. "טבורית" מעניקה לכל תינוק כחלק מהשירות פוליסת ביטוח ייחודית ל-20 שנה המכסה את עלויות השימוש במנת הדם הטבורי עד 4 מיליון ש"ח.

ומה בשבילך אחותי?

500 ₪ הנחה לגולשות "זהר כבר בדקה" * שיבחרו לשמר את הדם הטבורי בלידה ב"טבורית". לחצי על הלינק, ההנחה מחכה לך בפנים.

  • לא תקף למבוטחות מאוחדת שיא, למבוטחות מכבי שלי ולמשלמים במסלול חודשי. אין כפל הנחות, הטבות, מבצעים ומתנות.

אולי יעניין אותך גם:

בדיקת דם במקום מי שפיר NIPT

בדיקת דם במקום מי שפיר – NIPT/NIPS

NIPT - בדיקת דם לאיתור תסמונת דאון ותסמונות גנטיות נוספות במקום דיקור מי שפיר. הבדיקה במחיר הזול בישראל, בלעדי באתר, כולל לקיחת הדם, שילוח הדגימה למעבדה בארה"ב ויעוץ גנטי מפרופ' בכירה בארה"ב, בעברית, בסקייפ או בטלפון.