fbpx
בית / לידה / תכנית לידה / מיילדת פרטית ומיילדת אישית
מיילדת פרטית ומיילדת אישית

מיילדת פרטית ומיילדת אישית

 

 

בישראל נכון להיום ניתן לקחת מיילדת פרטית בבתי החולים "לניאדו" בנתניה, בית החולים האנגלי בנצרת.

החל מ-26.3.2014 הופסק בהוראת משרד הבריאות שירות המיילדת הפרטית ב"מעייני הישועה" בבני ברק.

החל מ-1.1.2014, על פי הוראת משרד הבריאות, לא ניתן לקחת מיילדת אישית בבתי החולים הממשלתיים.

כמה מילות הסבר על ההבדל בין מיילדת פרטית למיילדת אישית

מיילדת פרטית זו מיילדת שאת בוחרת, מתוך רשימה פנימית של בית החולים.
תוכלי לבחור אותה לפני הלידה, להיפגש אתה לתכנן את הלידה וכמובן לקבל אותה רק לעצמך מרגע שאת מתקבלת לחדר לידה ועד סיום הלידה.
מיילדת פרטית גם תהיה זמינה עבורך בטלפון לקראת הלידה ותוכלי להיעזר בה עם שאלות שונות וגם להתייעץ אתה מתי לצאת לחדר לידה.
התשלום למיילדת פרטית עובר דרך בית החולים והמיילדת הינה מצוות בית החולים, ברוב המקרים.
מיילדת אישית הינו שירות המאפשר לקבל מיילדת שתהיה צמודה אלייך מקבלתך בחדר לידה למשך כל המשמרת, אולם תתחלף בתום המשמרת עם מיילדת אחרת (שהיא חלק מאותו שירות של מיילדת אישית) ולא ניתן לבחור אותה מראש. כלומר, כשמדובר בשירות מיילדת אישית, את בוחרת את השירות אך לא את המיילדת עצמה ולכן ייתכן שברגע האמת המיילדת שיצמידו לך לא תהיה לטעמך.

איפה יש מיילדת פרטית

פרטית ממש, מיילדת שאת בוחרת ונמצאת אתך לאורך כל הלידה, יש כאמור ב"לניאדו", "מעייני הישועה" ו"האנגלי" בנצרת.
ב"לניאדו" עולה השירות 4000 ₪ המשולמים באמצעות מועדון היולדות.
ב"מעייני הישועה" הושק שירות המאפשר שני מסלולים. במסלול אחד בוחרת היולדת מראש את המיילדת מתוך רשימה של כ – 20 מיילדות בעלות ניסיון מצוות חדר הלידה, ויכולה להיפגש עמה לבניית תכנית הלידה. במסלול השני, יכולה היולדת להגיע ללידה עצמה ולבקש כי תיקרא ללידתה מיילדת פרטית אשר תשהה עמה עד סוף הלידה – בשני המקרים עלות השירות היא 2900 ₪.
ב"אנגלי" בנצרת, מדובר ברשימה של 5 מיילדות שאינן מצוות בית החולים אולם ניתן להגיע אתן ללידה פרטית ב"אנגלי" בעלות של 3000 ₪. במקרה הזה, כמובן ניתן לבחור את המיילדת מראש, להפגש עמה ולהתייעץ אתה אישית בכל דבר ועניין. צוות המיילדות כולל את מינדי לוי, מאיה נותקין, גבי לוין, דקלה ידלין, רוזי ארזי ותמי טסלר.

מיילדת אישית

בעבר היה קיים השירות ב"מאיר", "אסף הרופא", "ליס" איכילוב ו"שיבא" תל השומר. החל מ-1.1.2014 הופסק השירות בהוראת משרד הבריאות. כי להגיון אין מדינה.
מה שכן, במרכזי הלידה הטבעיים – ליס, לניאדו – מרגע הכניסה למרכזי הלידה, מוקצה לכן מיילדת שלמעשה נמצאת רק איתכן. אמנם אינכן יכולות לבחור אותה מראש, אבל זה יותר טוב מכלום.
בשיבא מסיבות השמורות עימם סגרו את מרכז הלידה הטבעי ב-1.1.2014, אף כי הנחיית משרד הבריאות לא היתה לסגור מרכזי לידה אלא להפסיק את שירות המיילדות האישיות.

לא בדיוק מיילדת פרטית אבל לא רע בכלל

כאמור, במרכזי הלידה הטבעיים, ראי סעיף קודם.
ב"ליס" מקבלת יולדת, הבוחרת בלידה במרכז ללידה טבעית, מיילדת שצמודה רק אליה.
התשלום על לידה בחדר הטבעי הינו 4200 ₪ ולמעשה כולל מיילדת צמודה, מתוך צוות באמת מובחר של מיילדות, שהינן בעלות אוריינטציה ללידה טבעית.
בלניאדו התשלום הינו 1050 ש"ח בלבד והינו על בסיס מקום פנוי ומיילדת פנויה.

הכי פרטי, הכי אישי

ואני לא יכולה שלא לציין, שמיילדת פרטית באמת, כזו שאת בוחרת מראש, נפגשת אתה למעקב הריון ולהתכוננות משותפת ללידה, נהנית מנוכחותה אך ורק אתך מהרגע שאת קוראת לה ועד שעתיים לפחות לאחר הלידה, את זה אחותי יש לך רק בלידת בית.
כבוגרת לידת בית וחצי אני חייבת לומר שזה הכי, אבל הכי כיף בעולם, לבחור בדיוק את מי שמתאימה לך, לקבל בדיוק את היחס שאת רוצה, להתפנן על מעקב הריון רגוע, מקצועי ואישי, לעוף על מעקב פוסטפרטום כנ"ל (כולל בדיקות ה-PKU  הלא סימפטיות, שענת תל אורן המיילדת שלי ביצעה לתינוקות שלי בעדינות אין קץ תוך שהם יונקים…) ולהתקשר אליה בימי ההולדת של הילדים כדי להתרגש ביחד.

אולי יעניין אותך גם:

איפה ללדת בחיפה – סקירה מהשטח

מאת הדולה ליאת סלומון במשך השנים שאני מלווה נשים בלידה יצא לי לעבוד כמעט בכל …